EUTANAZIJA: AKT MILOSRĐA ILI UBISTVO...

Autor hyperblogger | 29 Avg, 2007

    Eutanazija je reč grčkog porekla i doslovno prevedena ima značenje

    "dobra smrt". Ista se pominje još u Hipokratovoj zakletvi, i svaki 

    lekar je na početku stupanja na dužnost izgovara sledeće reči:

    "Zaklinjem se da neću nikome dati lek koji će uzrokovati smrt ili

    dati savet koji će nekoga usmrtiti"... 

    Ipak, uprkos Hipokratovim uputima u antičkoj grčkoj i starom Rimu

    bio je rasprostranjen stav da ne treba težiti ka očuvanju života po 

    svaku cenu... 

    Zvanična definicija eutanazije glasi: Eutanazija je praksa okončanja

    života trajno i neizlečivo bolesne osobe na bezbolan ili minimalno 

    bolan način u cilju okončanja patnje. 

     

    U većini zemalja eutanazija je

    zakonom najstrože zabranjena,

    a veliki broj lekara širom sveta

    smatra da je vršenje eutanazije

    u potpunosti protivno sa

    konceptom medicine i 

    humanizma. 

     

     

    Jedan od glavnih uzroka činjenice da je praksa eutanazije na lošem glasu

    jeste i čuveni projekat Eutanazija koji je u periodu nacistične vladavine

    sprovođen u Nemačkoj. Međutim, mora se razjasniti da ovaj projekat osim

    imena nema zajedničkih tačaka sa medicinskim konceptom eutanazije.

    Projekat eutanazija osmislili su nemački ekonomisti koji su došli do 

    zaključka da: "kada bi se Nemačka oslobodila svog šljama i parazita 

    koji je guši, uspela bi da uštedi stotine i stotine hiljada rajhsmaraka

    koje bi se daleko korisnije mogle upotrebiti na istočnom frontu, a u cilju

    stvaranja životnog prostora arijevske rase". Pod pojmom šljam i

    paraziti u ovom izveštaju podrazumevaju se: Sloveni, Jevreji, Romi,

    homoseksualci, mentalno retardirane osobe, osobe sa telesnim

    oštećenjima, seksualni devijanti...

     

     U suštini, ideja o maksimalnom

    produženju života oduvek je 

    predstavljala opsesiju svakog

    ljudskog bića. Jednostavno,

    nije u srži ljudskog bića da 

    olako

    prihvati nasilni prekid života.

    Međutim, u obzir se treba uzeti činjenica da se eutanazija vrši samo onda

    kada je nestala svaka nada da će pacijentu biti bolje... 

    Ako se u obzir uzme činjenica da je velikim brojem zakona propisano na koji

    način može biti usmrćena obolela životinja ili životinja čije će meso biti 

    stavljeno u prodaju ( tzv. pravo životinja na bezbolnu i humanu smrt) 

    onda

    se čini da životinje imaju više prava nego ljudi. 

    Apsurdna je i činjenica da se abortus u najvećem broju zemalja ne smetra

    ubistvom.  

    Svakako je najčuveniji slučaj eutanazije hroničnog bolesnika iz Italije 

     koji je punih tri meseca vodio borbu za

    ostvarenje prava na humanu i dostojanstvenu smrt.

    U ratu ginu zdravi, mladi ljudi.... a u miru, bolesni ljudi koji prolaze kroz

    neopisivu patnju nemaju prava na mirnu i dostojanstvenu smrt! 

    Naravno, teško je prihvatiti... teško je biti hladnokrvan kada je 

    eutanazija u pitanju... ali zamislite da je za postelju prikovana osoba

    koju vi volite, koja prolazi kroz neopisivu patnju ili je konstantno 

    nesvesna usled dejstva morfijuma ili kakvog drugog sedativa...

    Zamislite da se ta patnja ponavlja iz dana u dan, mesecima,

    možda čak i godinama... i da jednostavno više nema nikakve

    nade... Da li biste želeli da se život osobe koju volite

    produžava koliko je to god moguće...

    Lekari na početku svoje karijere polažući Hipokratovu zakletvu

    izgovaraju i sledeće reči: Zaklinjem se da nikome neću 

    učiniti nažao... Zar uskraćivanje prava na okončanje 

    besmislene patnje nije upravo u suprtonosti sa time?

    Eutanazija ne postavlja pitanje da li je čovek dostojan 

    života, već da li je ono što je ostalo od života dostojno 

    jednog čoveka.... 

     


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Komentari & 0 Trekbekovi od "EUTANAZIJA: AKT MILOSRĐA ILI UBISTVO..."

    Zadnjom rečenicom si dala komentar na svoj tekst. Teško pitanje. Kad je patio neko koga sam bezgranično volela i bez koga ni dan danas ne umem baš srećno da živim radila je moja samoživost - samo da živi, da živi... a živela je na svim mogućim sredstvima koja postoje i koja su je bacala u otupelost.Brojanje odbrojanih dana... Iz ove perspektive bih glasala za dostojanstvenu smrt, kako god se to zvalo.

    Autor shadow 29 Avg 2007, 22:44

    shadow, žao mi je ako su moje reči pokrenule neka tužna sećanja...

    Autor hyperblogger 29 Avg 2007, 22:46

    Ne, ja uvek biram da se sećam lepog. Tvoje reči su pokrenule dileme šta je u tim trenucima važnije, pustiti nekoga da dostojanstveno ode ili ga mučiti samo zato što ti je potrebno njegovo disanje kao dokaz da je tu a već odavno nije... A o svemu tome ne odlučuje ni onaj ko bi da ode, ni ti koji voliš već neko koga nije briga. U ime morala, etike, da ovaj svet ne ode u...

    Autor shadow 29 Avg 2007, 22:56

    u ime lažnog morala... lažne etike... lažnih, falsifikovanih emocija... muči se, pati, ali živ si... naše ruke su čiste... ponekad imam utisak kao da lekari obolele koriste kao zamorčiće u službi naučnog istraživanja...

    Autor hyperblogger 29 Avg 2007, 22:59

    Naravno, nemaš utisak nego je tako. Zar nisi pročitala da su stanovnici četiri naša najveća grada podvrgnuti ispitivanju dejstva jednog najnovijeg leka, pri tom nigde ne piše kog leka, ni na šta taj isti lek treba da deluje. Niti su pacijenti kojima se prepisuje pristali da ga primaju. Rezultati će se znati za desetak godina. Priznaćeš da smo u nemilosti. Meni bar nikada na pamet nije palo da lekara koji mi je prepisao određen lek pitam: Izvinite, a kako su na ovo reagovali zamoričići, čisto da znam ako kod mene dođe do onoga Dr Džekil - Mr Hajd, da znam da mi nije ništa. E sad ako neko umre od pomenutog leka to neće biti ništa strašno - kolateralna šteta. Možeš da umreš kad neko drugi to hoće al' kad hoćeš sam - ne može.

    Autor shadow 29 Avg 2007, 23:09

    Uh...tesko pitanje. Mislim da covek nikada nije spreman da umre i da ce smrt u svakom slucaju doci pre ili kasnije i koliko god da je "ono sto je ostalo od zivota dostojno coveka" ne bih mogla da donesem tu odluku...i mislim da nemam pravo sem kada je moj zivot u pitanju mada i u tom slucaju mislim da se ne bih odlucila za eutanaziju.
    Uh...ne snaslo me:)

    Autor bubi 29 Avg 2007, 23:12

    zbilja neljudski... najviše su me "oduševile" reči jednog mog dobrog prijatelja lekara koji je rekao da je eutanazija ubistvo, a da abortus nije... pazi molim te obrazloženje: abortus do trećeg meseca trudnoće nije ubistvo, jer kod fetusa nisu razvijeni određeni nervi koji bi omogućili generisanje emocija...ako biće nema emocije, onda faktički nije živo biće... HA! Nisam mogla da verujem... šta, kao, šest meseci kasnije taj fetus ne bi postao ljudsko biće, već cigla ili reket?
    Zbilja jesmo u nemilosti... Ne želim da omalovažim lekare, ali njihovo ponašanje mi na mahove nimalo nije jasno... Srećom imam dovoljno znanja iz medicine da uvek pročitam uput koji se dobija uz kutiju lekova.... Samo jednom sam pogrešila, kada sam bez čitanja popila baktrim... Ispostavilo se da sam alergična i da taj lek u mom slučaju izaziva periorbitalni edem mozga...
    Ne znam, kad se samo prisetim kako su se moja pokojna baba i prababa mučile na samrti... mislim da je najeći blagoslov za svako biće mirna i bezbolna smrt...

    Autor hyperblogger 29 Avg 2007, 23:15

    bubi, čisto da ne bi došlo do zabune, ova moja konstatacija "zbilja neljudski" se ne odnosi na tvoj komentar... poštujem tvoje mišljenje, iako se ne slažem...

    Autor hyperblogger 29 Avg 2007, 23:18

    Telesnu smrt nikako ne treba doživljavati kao tragediju! Jednostavno, osoba koja je doživela telesnu smrt samo prelazi u neki drugi oblik i to je sve.
    Život je beskonačni ciklus umiranja i rađanja.

    Autor ludnica 30 Avg 2007, 00:42

    Ja sam za... Jer kao prvo ne mislim da je to KRAJ, kao drugo.. AKO COVEK ne moze da izdrzi BOL i SAM TRAZI SMRT!!>. ko sam ja da biram umesto njega samog.... pomeni je VRLO VRLO okrutno ostaviti coveka da se "pece" na tihoj vatri bola... ma daj.. pusti ti zakone i gluposti... dakle.. definitivno za...

    Autor dmc 30 Avg 2007, 01:22

    upravo tao... slazem se sa tobom dmc.

    Autor hyperblogger 30 Avg 2007, 10:07

    Medicina i lekari

    Medicina je najpre statistika. Večina lekova koje koristimo ima i svoje kontraefekte ili kontraindikacije. Kada se istražuje dejstvo nekog leka, on se odobrava ili odbacuje prema procentu uspešnosti.
    E sad, tamo gde ima statistike, nema humanosti. Pa prema tome, Hipokratova zakletva tu pada u vodu. Ne možeš čoveka razdeliti na atome i ćelije, na statističke brojke, a da pritome ostaneš human. To je inače problem svake egzaktne nauke, pa time i medicine. Društvo, odnosi i sistemi izgrađeni na nauci (a svaka nauka za sebe tvrdi da je humana) su daleko od službe humanosti. Takđe i mnogi naučni pronalasci.

    Eutanazija

    Zaista teško pitanje. Nisam bio u prilici da prisustvujem slučajevima kada se eutanazija pretpostavlja kao jedino ispravno rešenje. Ipak, naslućujem da bi eutanazija bila itekako poželjna i ispravna stvar. Više sam za nego protiv, no lično ne bih želeo da dođem u situaciju da o tome odlučujem. A da moram da odlučim o eutanaziji nekog čoveka, ne bi mi zakon pretstavljao problem. Našao bih lekara koji se zalaže za eutanaziju i pitao bih ga koji sastojak da unesem u organizam paćenika da bih ga uspavao, a da pritome eventualna autopsija ne identifikuje nameru... I sve u redu. Kao. A da li bih mogao da izvršim eutanaziju? Zaista ne znam. Ne bih voleo ni da saznam...

    Autor cartoon 30 Avg 2007, 13:56

    auu ne bih mogla da se usudim da donesem neku takvu tesku odluku. oba slucaja su podjednako bolna.

    Autor tale 04 Sep 2007, 02:34

    cartoon, hvala za veoma temelno i interesantno izlaganje... naravno, pitanje izvrsenja je uvek bolno i tesko...

    tale, a da li bi imala nesto protiv toga da covek ima pravo da se samostalno izjasni u medicinskom kartonu da u slucaju da se desi to i to ne zeli da se produzava njegov zivot? npr. to je u USA standardno pravo obolelih od teskih bolesti: "in case of cardiac arrest, no heroic measures shall be taken in order to prolong my life".
    sta kazes na takvu meru za pocetak?

    Autor hyperblogger 04 Sep 2007, 11:52

    Film "Život je more" ili "More u nama", nisam sigurna kako je prevedeno, sa Havijerom Bardemom je jako dobro obradio temu eutanazije..za svaku preporuku..

    Autor Carica 04 Sep 2007, 12:16

    carice, srdacno se zahvaljujem na preporuci filma, dacu sve od sebe da ga pronadjem...

    Autor hyperblogger 04 Sep 2007, 12:33

    mislim da je to najbolje "resenje" u ovom slucaju. bar cemo znati sta pacijent zeli. a kako cemo mi prihvatiti to resenje ne mogu ni da zamislim

    Autor tale 05 Sep 2007, 01:17

    pa, svakako ce biti ljudi koji se nece lako miriti sa tim, ali posle svega... mislim da covek ima pravo na odluku i da ne treba biti sebican, vec ispostovati tu odluku...

    Autor hyperblogger 05 Sep 2007, 15:22

    Zaista tesko pitanje sa kojim se mnogi ljudi cesto susrecu, a isto tako i teska odluka koju jedna osoba treba da donese za drugu. Naravno da bi se trebalo razmisliti da li je ispravno ugasiti neciji zivot, ko mozda ima neke sanse da prezivi. Ukoliko postoje osobe koje su izmedju zivota i smrti jedan duzi period ipak bi trebalo razmisliti koliku bi smo uslugu ucinili tim ljudima kada bi izvrsili eutanaziju. Da li je takav nacin zivota prihvatljiv ne samo za tu osobu vec i za njenu okolinu!? Da li bi smo zaista ucinili uslugu takvoj osobi ciji je zivot na mukama tako sto bi smo ugasili njen zivot?!

    Autor Ivana & Andjelija 20 Mar 2009, 21:16

    Zaista tesko pitanje sa kojim se mnogi ljudi cesto susrecu, a isto tako i teska odluka koju jedna osoba treba da donese za drugu. Naravno da bi se trebalo razmisliti da li je ispravno ugasiti neciji zivot, ko mozda ima neke sanse da prezivi. Ukoliko postoje osobe koje su izmedju zivota i smrti jedan duzi period ipak bi trebalo razmisliti koliku bi smo uslugu ucinili tim ljudima kada bi izvrsili eutanaziju. Da li je takav nacin zivota prihvatljiv ne samo za tu osobu vec i za njenu okolinu!? Da li bi smo zaista ucinili uslugu takvoj osobi ciji je zivot na mukama tako sto bi smo ugasili njen zivot?!

    Autor Ivana & Andjelija 20 Mar 2009, 21:16

    Zaista tesko pitanje sa kojim se mnogi ljudi cesto susrecu, a isto tako i teska odluka koju jedna osoba treba da donese za drugu. Naravno da bi se trebalo razmisliti da li je ispravno ugasiti neciji zivot, ko mozda ima neke sanse da prezivi. Ukoliko postoje osobe koje su izmedju zivota i smrti jedan duzi period ipak bi trebalo razmisliti koliku bi smo uslugu ucinili tim ljudima kada bi izvrsili eutanaziju. Da li je takav nacin zivota prihvatljiv ne samo za tu osobu vec i za njenu okolinu!? Da li bi smo zaista ucinili uslugu takvoj osobi ciji je zivot na mukama tako sto bi smo ugasili njen zivot?!

    Autor Ivana & Andjelija 20 Mar 2009, 21:16

    ufa club ปากทางเข้าสู่ระบบหลัก เว็บไซต์ตรง pg slot ไม่ต้องเข้าเว็บไซต์ หลายต่อ ว่าพวกเราให้บริการโดยไม่ผ่านเอเย่นต์ ใช้งานสบายบนโทรศัพท์มือถือทุกรุ่น พนันออนไลน์ ยูฟ่าเบท

    Autor ยูฟ่าเบท 22 Sep 2023, 16:21

    pg เล่นแล้วรวยยินดีต้อนรับสู่โลกที่น่าตื่นเต้นขอที่ซึ่งผู้ชื่นชอบการเล่นเกมไม่เพียงแต่สนุกเท่านั้น PG SLOT แต่ยังสะสมความมั่งคั่งอีกด้วย บทความที่น่าดึงดูดและให้ข้อมูล

    Autor บทความที่ 22 Sep 2023, 16:37

    yoda888 เปิดบริการให้สมาชิกทุกคนได้เจอกับวิถีทางการเสี่ยงดวงรูปแบบใหม่ pg slot  รวมทั้งให้สมาชิกทุกคนได้เจอกับผลตอบแทนสุดคุ้มกราฟิกดีไซน์สวยชัดเจนมีเกมมากกว่า 2,000 รายการ

    Autor  2,000 รายการ 22 Sep 2023, 16:48
Dodaj komentar





Zapamti me